Controversata inițiativă a Primarului General al Capitalei, Nicușor Dan, de a propune suspendarea Planurilor Urbanistice Zonale în 5 sectoare ale Capitalei – 2, 3, 4, 5 și 6 – a intrat ”în linie dreaptă”, mâine urmând a avea loc ședința Comisiei pentru Urbanism și Amenajarea Teritoriului a Consiliului General al Municipiului București.
Valul de reacții adverse a transformat această inițiativă a lui Nicușor Dan într-o adevărată ”oală sub presiune”, dezvoltatorii imobiliari amenințând că se vor îndrepta în instanță, pentru a-și recupera prejudiciul de zeci și sute de milioane de euro, iar specialiștii susținând că ne aflăm pragul unui colaps la nivelul Capitalei.
GÂNDUL.RO a prezentat, de altfel, ÎN EXCLUSIVITATE, puncte de vedere ale specialiștilor din diferite domenii, aceștia considerând că inițiativa Primarului General al Capitalei nu poate produce nimic bun, pe termen lung, plasând Bucureștiul într-un stand-by cu efecte negative considerabile.
Există proiecte în derulare, au fost investite sume de ordinul zecilor/sutelor de milioane de euro în aceste proiecte, au fost obținuți – pe baza documentațiilor P.U.Z. – fonduri UE pentru respectivele investiții. Locuitori ai Capitalei, pe de altă parte, au plătit avansul pentru a obține o locuință care urmează a fi construită, iar suspendarea P.U.Z.-urilor de sector ar fi o adevărată lovitură pentru aceștia.
GÂNDUL.RO prezintă, ÎN EXCLUSIVITATE, Proiectul de HOTĂRÂRE prin care PUZ-ul Sectorul 2 ar putea fi suspendat pentru o perioadă de… 3 luni.
Potrivit acestui proiect, pe perioada de suspendare a HCGMB nr. 339/ 13.08.2020 ”certificatele de urbanism și autorizațiile de construire / desființare emise de Primarul General al Municipiului București și de primarii sectoarelor Municipiului București vor respecta prevederile documentațiilor de urbanism anterioare”.
Totodată, în acest proiect se mai precizează că – până la data de 5 aprilie 2021 – Direcția Urbanism ”va prezenta Consiliului General modificările pe care PUZ aprobat prin HCGMB nr. 339/ 13.08.2020 le aduce PUG, atât în privința planșei de reglementări, pentru fiecare UTR (n.red. – Unitate Teritorială de Referință), cât și în privința Regulamentului local de urbanism”.
Având in vedere, Referatul de aprobare al Primarului General și Raportul de specialitate al Arhitectului Șef at Municipiului București nr. 2113/ 04.12.2020;
Văzând documentația grupului de Consilieri Generali ai Alianței USR-PLUS, înregistrată la DGUAT cu nr. 2090/04.12.2020.
Ținând seama de prevederile:
Cu respectarea prevederilor art. 7 alin. (13) at Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională in administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
Având in vedere prevederile art. 244 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul admínistrativ, precum și ale art. 66 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. c), alin. (6) lit. c), art. 139 alin (3), lit. e) din ORDONANTA DE URGENȚĂ nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ;
Această hotărâre a fost adoptată în Ședința ordinară…………….. a Consiliului General al Municipiului București din data de …………………., menționează Proiectul de HOTĂRÂRE Nr. (…) din (…) privind suspendarea HCGMB 339/ 13.08.2020 privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC ZONAL – SECTOR 2, prezentat, ÎN EXCLUSIVITATE, de GÂNDUL.RO.